Używane BMW z USA – wybierz idealne auto na lata 

Używane samochody, a właściwie ich zakup to decyzja, którą należy dobrze przemyśleć. Zakup samochodu w Polsce często wiąże się z nieoczekiwanymi niespodziankami w czasie eksploatacji pojazdu. Z naszego doświadczenia wynika, że używane samochody z USA to doskonały sposób na to aby nabyć auto w świetnej cenie, a w dodatku w doskonałym stanie. Z tego artykułu dowiesz się, jakie modele BMW są najchętniej sprowadzane zza oceanu!

BMW X5

Luksusowy SUV średnich rozmiarów jest najlepszy, gdy potrafi połączyć satysfakcję z jazdy z nowoczesną technologią i elegancką kabiną – właśnie takie jest BMW X5! Oferowany w wersjach z trzema różnymi układami napędowymi – w tym model hybrydowy typu plug-in i wysokowydajny silnik V-8 z podwójnym turbodoładowaniem. Zachowanie BMW X5 na drodze jest zdecydowanie atletyczne. Jego stylistyka jest niezwykle atrakcyjna, ale nie przesadnie krzykliwa. Wnętrze zaskakuje pasażerów wysokiej jakości materiałami, wygodnymi siedzeniami oraz mnóstwem udogodnień i sporą dawką luksusu. Stoi w obliczu silnej konkurencji ze strony takich marek jak Audi Q7, Porsche Cayenne i Mercedes-Benz klasy GLE. Najnowsze BMW z hybrydowym układem napędowym typu plug-in składa się z turbodoładowanego 3,0-litrowego silnika sześciocylindrowego i silnika elektrycznego o łącznej mocy 389 koni mechanicznych. Zwykłe modele 40i są również lekko elektryzowane w postaci 48-woltowego układu hybrydowego. W przeciwnym razie X5 otrzymuje tylko minimalne zmiany, takie jak teraz wchodzące w standard z radiem satelitarnym SiriusXM; bardziej wyścigowy model M50i zyskał zdalny rozruch i wentylowane przednie siedzenia.

BMW serii 5 (E39)

BMW serii 5 czwartej generacji, często określane jest jako E39 od kodu rozwojowego modelu. Nawet zupełnie nowe modele, takie jak Audi A6 i Jaguar S-Type, nie mogły położyć kresu dominacji E39 na rynku. Co sprawiło, że seria E39 5 jest tak wyjątkowa? BMW od samego początku w dużym stopniu opanowało formułę samochodów luksusowych. Jest nie tylko bardziej przyjemny w prowadzeniu niż Saab 9000 i Mercedes E-Class dzięki doskonałemu podwoziu, ale jest także najszybszym samochodem w swojej grupie, najwygodniejszym i posiadającym najwyższej jakości wnętrze. BMW serii 5 jest powszechnie podziwiane zarówno przez właścicieli, jak i producentów konkurencyjnych samochodów. Jego rywale tak bardzo go podziwiali, że regularnie wykorzystywali go jako miarę przy konstruowaniu własnych samochodów. Holden wykorzystał obecną wówczas Serię 5 jako główny punkt odniesienia, kiedy opracowywał VB Commodore w latach 70. i ponownie, gdy zrobił VE kilka lat temu. Z kolei Ford wykorzystał BMW serii 5 również przy opracowywaniu swoich ostatnich modeli Falcon.

 BMW X6

 Znalezienie naprawdę „wyjątkowego” samochodu bywa trudne, ale przez pewien okres BMW X6 było uważane za właśnie taki samochód. Kiedy oryginalna wersja została wprowadzona na rynek w 2008 roku, nigdy wcześniej nie spotkaliśmy samochodu, który łączyłby masywne nadwozie SUV-a z dosyć smukłą i pochyłą linią dachu, jakiej można się spodziewać po sportowym coupé. I tak narodził się SUV coupé. To była koncepcja, która jednak podzieliła opinie fanów BMW. Dla niektórych jest to samochód, który po prostu nie ma sensu, ponieważ jest zarówno droższy, jak i mniej praktyczny niż X5, na którym jest oparty, podczas gdy dla innych połączenie funkcji i formy sprawia, że jest to jeden z najbardziej pożądanych samochodów na świecie. Jasne jest jednak to, że w drugim obozie jest wystarczająco dużo ludzi, aby X6 stał się wyznacznikiem trendów. I tak BMW x6 zrodziło sobie wieli rywali – na przykład Audi Q8 i Mercedes GLE Coupé  oraz Porsche Cayenne Coupé i Range Rover Velar. 

BMW 328i Sport

Nowe lub ulepszone funkcje montowane w standardzie BMW 328i Sport obejmują 19-calowe felgi aluminiowe, reflektory biksenonowe, adaptacyjne zawieszenie M, radio cyfrowe DAB +, dostęp komfortowy, wyświetlacz Head-Up, asystenta kierowcy, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, kamerę cofania, kamery Surround View i  system głośników stereo. Podsumowując, to spora ilość dodatkowego wyposażenia jak na BMW. Ale to również znak, że BMW jest zaniepokojone pojawieniem się nowego konkurenta – Mercedesa Klasy C z serii 205. Do silnika przyporządkowano ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów ZF, która zapewnia płynną, ale wydajną zmianę biegów, niezależnie od tego, czy silnik zwalnia obroty, czy podjeżdża pod górę przy niskich prędkościach. Korzystanie z łopatek zmiany biegów zapewnia szybszą reakcję w sytuacjach, gdy przyspieszenie nie może nastąpić wystarczająco szybko. W trybie ECO PRO skrzynia biegów nadal będzie redukować w celu dodatkowego hamowania silnikiem na wzniesieniach, ponieważ nie zużywa do tego dodatkowego paliwa, ale będzie również dłużej utrzymywać niższe biegi podczas przyspieszania w trybach Sport i Sport +. Komfort jazdy samochodu jest zwykle zgodny w trybach Comfort i ECO PRO, ale w przypadku zamontowanych standardowych opon typu run-flat Bridgestone występuje początkowa siła uderzenia. W trybach Sport i Sport + jazda jest niezaprzeczalnie stabilniejsza, a twarde tryby jazdy nadal będą wystarczająco dobrze radzić sobie z dłuższymi i wolniejszymi wybojami. To już przeszłość, kiedy drzwi modelu 328i zamykają się z przytłumionym odgłosem łatwego pchnięcia. Może nie znaczy to aż tak wiele, ale mimo wszystko jest to znacząca poprawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *