Oferta Mercedesa jest bardzo szeroka, o czym może świadczyć fakt, że na rynku możemy spotkać samochody sportowe, miejskie, dostawcze, a nawet bolidy. Jeżeli chodzi o samochody osobowe, Mercedes jest uznawany za wiodącą i najbardziej prestiżową markę. Również rynek amerykańskich samochodów, które można zakupić za pośrednictwem aukcji internetowych Iaai i Copart obfituje w nowe i używane Mercedesy. W tym artykule przedstawimy auta, które warto sprowadzić z USA.
Mercedes CLS 350
Mercedes-Benz CLS drugiej generacji powstał w oparciu o klasę E, od której jest ok 10% droższy, w zależności od wersji silnikowej. Samochód wygląda lekko i ma odrobinę sportowej gracji jak na coupé przystało. Udało się w nim jednak przemycić nawiązania do Mercedesa klasy E, jak wydatne, tylne nadkola. Z przodu oprócz efektownego grilla znajdują się opcjonalne reflektory, które omijają nadjeżdżające pojazdy tak, aby nie oślepić kierowcy. Bagażnik o pojemności 475 litrów jest stosunkowo płaski ale bardzo głęboki. Składane siedzenie to w segmencie premium często elementy wyposażenia dodatkowego, i tu nie jest inaczej. Pod podłogą zamiast zestawu naprawczego, czy koła zapasowego znajdziemy zbiornik na adblue. Wewnątrz samochodu jest bardzo wygodnie, niczym w business class. Olbrzymim schowek pomiędzy siedzeniami, w podłokietniku uchwyty na napoje – to tylko niektóre z udogodnień, z jakimi spotka się przyszły właściciel Mercedesa CLS.
Mercedes klasy C W204
Auto było produkowane w latach 2007-2014. W 2009 miał miejsce pierwszy mały lifting, a mianowicie światła do jazdy dziennej w technologii LED i pojawiły się silniki z turbodoładowaniem. 2011 to już kolejny, nieco większy lifting, czyli zmiany stylistyczne w kabinie, na wzór klasy E oraz nowe silniki czterocylindrowe. W 2012 powstała nowa generacja silników 1.6. To o czym warto wspomnieć to zabezpieczenia antykorozyjne, które w tym modelu są naprawdę solidne. Każdy element ze stali został ocynkowany. W przeciwieństwie do klasy E, producent nie zdecydował się na szerokie zastosowanie aluminium, bo z tego metalu wykonano jedynie błotniki przednie i stelaż pod tylną półką. Dopiero po modernizacji z 2010 roku klasa C Mercedesa otrzymała także aluminiową maskę. W tej generacji występowały trzy linie wyposażenia: Classic, Elegance i Avangard. I dla przykładu wersja Classic nie łączyła się z sześciocylindrowymi silnikami, A C60 AMG występowały jedynie w wersji Avangard.
Mercedes SLK
Sportowy, lekki i krótki. To pierwszy samochód nowożytnej ery z twardym, składanym dachem. Jednym słowem to całoroczne auto, które w wersji „summer” to typowe cabrio bez dachu. Jeśli marzysz o cabrio, ale nie przemawia do Ciebie materiałowy dach – to Mercedes SLK będzie świetnym rozwiązaniem. SLK pierwszej generacji jest oparty na C klasie W202. Jest to skrócona platforma, ale żeby było ciekawiej rozstaw osi tego modelu jest identyczny jak w klasycznym modelu 190SL oraz 300SL. Trzecia generacja miała opcję z 5,5 litrowym silnikiem. Zatem nawet do takich, na pozór kobiecych kabrioletów Mercedes wkładał całkiem konkretne jednostki. Oczywiście ta trzecia generacja, po liftingu została mianowana SLC, w której nie było już 5,5 litrowych silników (największy to był V6 z mocą 367 KM) i po tym SLC i SLK zniknął z rynku. Pierwsza generacja nosi oznaczenie R170 i była produkowana od 1996 roku do 2004, przy czym w połowie, w 2000 miał miejsce lifting. Jeśli chodzi o silniki w Mercedesie SLK pierwszej generacji to największy z nich i tym samym najmocniejszy trafił do odmiany, która nazywała się SLK 32 AMG. Uwaga! Tych samochodów nie znajdziecie już na europejskim rynku. Świetnym rozwiązaniem jest zatem poszukanie swojego wymarzonego Mercedesa SLK za oceanem!
Mercedes ML W164
To auto z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła to szybki i bezpieczny samochód. Bogata opcja wyposażenia, która nie zrujnuje Waszego budżetu, między innymi dlatego, że posiada zwykłą, soczewkową lampę. Nie jest to ksenon, zatem od razu pozbywamy się problemu z układem poziomowania, który występował w tego typu lampach. Mercedes ML W164 posiada zwykłe, bardzo komfortowe zawieszenie bez opcji airmatic, a co za tym idzie, koszty jego serwisowania są znacznie niższe. Wnętrze auta również robi nie małe wrażenie. Elektryczne szyby i fotel regulowany w dwóch płaszczyznach i łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Przy dłuższych trasach doskonale sprawdzi się tempomat, który został zamontowany tuż przy kierownicy.
Mercedes CLA
Pięcioosobowy Mercedes CLA to kolejne auto dla osób, które uwielbiają czerpać frajdę z jazdy. Poza ciekawym designem CLA oferuje dostęp do większości nowinek technicznych, z aktywnym tempomatem i systemem ostrzegania przed kolizją włącznie. Jest też 470 litrowy bagażnik, czyli nie wiele mniejszy niż w klasie C, co biorąc pod uwagę fakt, że w samochodzie wozimy zwykle powietrze, a rozstaw osi w CLA jest zaledwie o 6 centymetrów krótszy niż klasie C, można się zastanowić po co przepłacać za nieco przestrzały już model. Wewnątrz niewiele zmieniło się w porównaniu do klasy A. Podobnie jak Mercedes klasy A, również CLA jest z jednej strony stosunkowo twardy. To prawdopodobnie kwestia osiemnastocalowych obręczy. Poza tym auto wyposażone jest w automatyczna skrzynia biegów G-Tronic. Wybierając tego Mercedesa w USA możesz liczyć na atrakcyjną cenę i mnóstwo doznań w trakcie jazdy miejskiej i nie tylko!