BMW to marka, która powstała w 1918 roku i na początku swojej działalności zasłynęła z produkcji samolotów. Pierwszy, niezapomniany samochód BMW 328 powstał w latach 30., a miłośnicy motoryzacji z pewnością pamiętają jego rewolucyjny kształt. To auto otworzyło zupełnie nowy rozdział w historii motoryzacji. Kolejne dziesięciolecia jedynie wzmocniły dążenia firmy BMW do osiągnięcia sukcesu w branży motoryzacyjnej. Twórcy BMW zrozumieli, że aby trafić w gusta większej rzeszy kierowców nie mogą rezygnować z doskonałej jakości swoich projektów. I tak powstało kompaktowe BMW E114, pierwszy, sportowy samochód spod skrzydeł niemieckiego przedsiębiorstwa. W poniższym artykule przedstawiliśmy najpopularniejsze modele BMW z USA, które wybierają nasi klienci.
BMW X5
BMW X5 to pierwszy SUV tej marki, który został bardzo ciepło przyjęty przez rynek, a z kolejnymi generacjami było już tylko lepiej. Najnowsza generacja G05, jak twierdzi BMW jest najlepsza z dostępnych na rynku. BMW odchodzi ostatnio od dość masywnych sylwetek, stawiając na opływowe kształty i ekskluzywność, co można dostrzec patrząc na nowe X5. Czym jeszcze może oczarować Cię to niezawodne auto? To między innymi aktywne klapy i charakterystyczne dla BMW reflektory laserowe, mające niebieską poświatę w kloszu. Linia boczna wyróżnia się dwoma ostrymi przetłoczeniami, które biegną przez całą długość auta. Tył auta wyróżnia się przede wszystkim za sprawą tylnych lamp, które nieco go wysmuklają. Trzeba przyznać, że projektanci spisali się na medal, ponieważ X5 nie wygląda na ciężkie auto, pomimo, że znacznie urosło w stosunku do poprzedników i przełamuje magiczną granicę szerokości dwóch metrów.
BMW e46
Samochód BMW e46 to auto, które na rynku jest już od ponad 20 lat, bo początek jego produkcji rozpoczął się w 1998 roku i produkowany był do 2008, z przerwą w latach 2005 – 2007, kiedy produkowany był tylko model M3. Pomimo długiej historii to auto robi ogromne wrażenie na drodze. Z naszych doświadczeń wynika, że polscy kierowcy najczęściej wybierają ten model BMW w wersji coupé. Z pewnością wynika to po części z genialnego wyglądu i atrakcyjnej ceny, w jakiej można je kupić za oceanem. Gdy rozpoczęto produkcję w 1998 roku na rynku debiutowała odmiana w wersji sedan, której projektantem był Chris Bangle, amerykański artysta, który był odpowiedzialny także a projekt BMW 7 generacji – e65. Później pojawiły się również kolejne wersje: coupé, cabriolet, kombi i oczywiście hatchback (zwana również odmianą kompakt). Ten ostatni zdecydowanie można uznać za auto miejskie, z nieco mniejszym bagażnikiem o pojemności 300 litrów, a nie jak w pozostałych wersjach 400 litrów, z mniejszym rozstawem osi. Jak udało nam się zaobserwować – to auto najczęściej wybierane przez kobiety.
BMW x3
Jak każde auto z serii x posiada napęd na cztery koła, a ten model dodatkowo dostępny jest w wersji z automatyczną skrzynią biegów i trzylitrowym silnikiem diesel o mocy 218 KM. To jedna z wersji BMW, którą można znaleźć w USA w bardzo atrakcyjnej cenie. BMW x3 to pierwsza generacja popularnego SUV’a niemieckiego producenta. Produkowany od 2003 roku fenomenalnie wpisał się w oczekiwania i potrzeby rynku, a co więcej do dziś jest ceniony ze względu na trend samochodów z podwyższonym zawieszeniem. Długość prawie 4,6 metra i szerokość 1,8 metra nie czyni z niego przerośniętego samochodu, ale nie można też powiedzieć, że sprawia wrażenie małego. Ten pełnowymiarowy SUV BMW z serii x3 ma 167 centymetrów wysokości i na pewno nie pomylicie go z crossoverem. Duże koła świetnie komponują się z nadwoziem i predysponują x3 do pokonywania drogowych przeszkód bez obawy o uszkodzenie podwozia.
BMW x6
To samochód, który nadal wzbudza dość duże kontrowersje swoim wyglądem i nie małe emocje jak się go widzi na drodze. BMW X6 zostało po raz pierwszy zaprezentowane na targach w 2007 roku. Co sprawia, że ten model wyróżnia się od innych samochodów BMW? Ksenonowe reflektory z przodu, wyposażone w pierścienie do jazdy dziennej (ledowe ringi) i zderzak z dużymi otworami wlotu powietrza. Tradycyjny pozostaje grill, rozpoznawczy dla całej linii BMW x. Cechą charakterystyczną są także podłużne relingi na dachu samochodu, które jednym się podobają, a inni decydują się na modyfikację i pozbycie się ich, ponieważ uważają, że zakłócają jego estetykę samochodu. To, o czym jeszcze warto wspomnieć to aluminiowe progi boczne, które mają jedną podstawową zaletę. Dzięki nim auto wygląda na znacznie szersze i masywne, a co za tym idzie – robi nie małe wrażenie na drodze.
BMW z8
Samochód BMW z8 inspirowany był klasyczny roadster’em niemieckiej marki – modelem 507. Oba auta były za swoich czasów bardzo drogie, unikatowe i pożądane. Nawiązań do modelu BMW 507 można doszukiwać się chociażby w poziomo zorientowanym grillu czy bocznych wlotach powietrza. Za nietuzinkowy projekt nadwozia z8 odpowiadał duński projektant Henrik FIsker, czyli ten sam człowiek, który odpowiadał za projekt Astona Martina i założył markę ekskluzywnych samochodów FISKER, która do tej pory wypuściła na rynek jeden model o nazwie Karma. Równie niecodzienna co karoseria jest deska rozdzielcza – umieszczenie zegarów na środku kokpitu miało umożliwić kierowcy lepszą obserwację drogi, a niewielka ilość przepisów została dzięki przypisaniu wielu funkcji do tego samego przełącznika.