Auta dla kobiet – przegląd najlepszych modeli

Jakie auta podobają się kobietom? Wbrew stereotypom kobiety nie zwracają uwagi wyłącznie na kolor auta, ale na szereg innych aspektów praktycznych, jak na przykład rozmiar bagażnika, przestronne wnętrze, moc silnika i spalanie. Przygotowując ten artykuł zapytaliśmy kobiet w naszym otoczeniu, jaki samochód najchętniej wybrałyby dla siebie. I tak powstało zestawienie: najlepsze auta dla kobiet.

Mazda MX 5

To jeden z najlepiej sprzedających się Roadsterów na świecie. Mazda MX 5 czwartej generacji rozmiarami jest bardzo zbliżona do pierwszej generacji z 1989 roku. Idealny jako auto do jazdy dziennej. Charakteryzuje się niewielkim rozmiarem również z niewielkim bagażnikiem, jednak z powodzeniem zmieścisz w nim wszystko co potrzebujesz na dwudniowy wyjazd. Mazda MX 5 w wersji coupé doskonale radzi sobie bez dachu, ponieważ producenci dogłębnie opracowali doskonałe właściwości aerodynamiczne. Nie zarejestrujesz żadnych problemów związanych z hałasem czy uporczywymi turbulencjami, wynikającymi z konstrukcji dachu, Twardy dach i mechanizm potrzebny do jego składania dodaje MX 5 ok 40 dodatkowych kilogramów, ale Mazda nadal pozostaje bardzo lekkim i przyjemnym w prowadzeniu samochodem. Na krętej drodze doskonale trzyma się nawierzchni.

Audi A1

Zaledwie cztery metry długości, praktyczne wnętrze, wysokiej jakości wykończenie, ekonomiczne spalenie (ok. 6 litrów na sto kilometrów) i logo Audi na masce. Jest mały, szybki i zwinny, nie będzie sprawiał problemów z parkowaniem, a na ostrych zakrętach będzie trzymał się drogi niczym nieustraszony. Twarde, sportowe zawieszenie i elektrohydrauliczny układ kierowniczy w połączeniu z rozbudowaną o elektroniczną szperę z systemem ESP, zapewnią pozytywne wrażenia każdemu, kto jest miłośnikiem sportowej jazdy. Pod maską  może znaleźć się jeden z czterech, czterocylindrowych silników o pojemnościach 1.2, 1.4 lub 1.6 oraz mocach od 86 KM do 126 KM. Do wyboru są dwie benzynowe jednostki TFSI i TDI. Wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbinami i wyposażone w system START-STOP. Najoszczędniejsza wersja to model z wersją 1.2 TFSI, który będzie szybciej się nagrzewał, a w pierwszej fazie jego pracy wstrzymane jest krążenie cieczy w układzie chłodzenia.

Nissan Juke

Wprowadzony na rynek w 2010 roku crossover Nissan Juke miał ultranowoczesny design z charakterystycznymi reflektorami i tylnymi lampami w kształcie bumeranga, co było nawiązaniem do Nissana 370 Z.  Najważniejsze zmiany w nowej generacji to wymiary. Nowy Nissan Juke ma 4,21 metrów długości i jest o 9 centymetrów dłuższy od poprzednika. Rozstaw osi wydłużył się o ponad 10 centymetrów do 263 centymetrów, a szerokość wzrosła o ponad 4 centymetry. W wyniku tych zmian otrzymujemy znacznie więcej miejsca wewnątrz. Do tego mnóstwo miejsca do przechowywania, otwarte kieszenie w drzwiach i w oparciach przednich foteli. Poza tym z tyłu pasażerowie mogą skorzystać z pojedynczego gniazda USB i półki na telefon. Z przodu widać, że projektanci Nissana dali z siebie wszystko i dopieścili każdy detal, co sprawia, że zaliczany jest do auta z segmentu premium.  Za kierownicą z pewnością każdy, nie tylko kobieta poczuje się wygodnie. Wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki, a do tego mamy do dyspozycji niewielki schowek pod podłokietnikiem.

Alfa Romeo Giulia

Obcowanie z tym samochodem z pewnością dostarczy Ci wielu pozytywnych wrażeń. Alfa Romeo Giulia wyróżnia się mnóstwem krągłości, ale jednocześnie nie jest przerysowana. Samochód uruchomisz za pomocą przycisku na kierownicy, to drobiazg, który sprawi, ze poczujesz się naprawdę wyjątkowo. Ciekawy jest również układ kierowniczy, który pomijając to, że jest bardzo lekki, jest również bardzo czuły i precyzyjny. Po pierwszej jeździe tą pięknością, każde inne auto będzie wydawało Ci się nudne. Puls podniesie Ci również zawieszenie, które jest zestrojone do jazdy sportowej, co oznacza, że kierowca może odczuwać każde nierówności nadarzające się po drodze. Zakładając jednak, że oczekujesz od auta dynamiki i wyczucia drogi, Alfa Romeo nie zawiedzie Cię. Co najciekawsze, w tym samochodzie nie czuć prędkości, zatem warto obserwować strzałkę prędkościomierza co jakiś czas podczas podróży. Automatyczna skrzynia biegów ma osiem przełożeń. Funkcja Advanced Efficiency służy do przełączania pomiędzy trybami: dynamicznym, normalnym i advanced efficiency, czyli zaawansowaną wydajnością (kiedyś nazywany all weather).

Porsche Macan

Z wyglądu Porsche Macan, nie różni się zbytno od Macan S, dopiero bystre oko jest w stanie zauważyć, że wloty powietrza po bokach w Macanie są zaślepione. Z tyłu uwagę przykuwa listwa łącząca tylne lampy. Przy zapalonych światłach widać czerwony pas przez całą szerokość samochodu. W przeszłości Porsche zadowalało potrzeby klientów bez sportowych aspiracji wersją z silnikiem diesla, ale w 2018 roku najpierw Porshe zadeklarowało, że kompletnie rezygnuje z silnika diesla i silników wysokoprężnych, a później, na początku 2019 roku pojawiła się informacja producenta, że kolejne Porsche Macan będzie samochodem o napędzie w pełni elektrycznym. W związku z tym pozostało niewiele czasu aby móc nacieszyć się wersją z silnikiem spalinowym. Jeżeli chcesz aby auto gwałtownie przyspieszało po naciśnięciu pedała gazu – będzie Ci potrzebny przycisk Sport Response na pokrętle trybów jazdy. To część kosztującego 5 tysięcy pakietu Sport Chrono. Z pakietem sport chrono czas od zera do setki spada z 6,7 sekund do 6,5 sekundy, ale najawazniejszy pzoostaje przycisk Sprt response, który na 20 sekund daje Ci wszystko, co masz pod maską.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *